Accueil de nos résidents étrangers

Notre village de caractère au riche patrimoine accueille depuis de nombreuses années des Européens du Nord, Anglais, Norvégiens, Hollandais, Belges, Luxembourgeois et autres nationalités tombés sous le charme de son Rocher, de ses tours, des ses ruelles , du Cours Gambetta etc.

La Municipalité consciente de cette richesse culturelle, essaie au fil des années d’améliorer les échanges avec les nouveaux arrivants, très nombreux d’ailleurs à apporter leur concours dans de nombreuses associations et à participer activement à l’épanouissement du village.

En 2008, Anita Reyss, première étrangère de nationalité danoise élue au Conseil municipal a eu pour objectif d’être un véritable lien entre les ressortissants étrangers et la commune.

Réélue en 2014 elle désire poursuivre et améliorer les échanges avec les étrangers résidents et accueillir les nouveaux arrivants, en se mettant à leur disposition le :

Lundi de 9 h à 12 h à la Mairie sur RDV.

INTERNATIONAL WELCOME

It is not surprising why so many foreigners, particularly from Northern Europe, decide to settle or purchase secondary homes here in our village of Cotignac. With an ideal climate and historic charm (evident in our patrimonial graded buildings, roads, and fountains and a unique lime scale cliff that hangs over to protect and nourish our population with natural wonders) the place attracts many from Britain, Norway, Holland, Belgium and Luxembourg to name a just a few out of the over 30 nations represented here.

At the Town Hall, we aim to make transitions as seamless as possible for our international residents and home owners. There are many associations which also contribute to the cultural enrichment and information sharing that can be vital to newcomers.

In 2008 Anita Reyss, the first foreigner (of Danish nationality) to be elected to the Municipal Council, committed herself to representing the international community and serving as a link between them and the local government. Anita was re-elected this year, 2014, and is committed to continuing her efforts in improving international relations and welcoming our foreign residents and newcomers.

Anita Reyss can be reached at the town hall on Mondays between 9am and 12am by appointment. Phone number : 06 72 50 14 62